Ipet dla ucznia słabowidzącego przykład



Białystok.. W serwisie m.in.: katalog, baza korepetycji, ćwiczenia, testy, egzamin, matura, wypracowania, forum .Ewaluacja IPET -u UCZNIA w Szkole Podstawowej nr xxx W xxx IPET był przeznaczony dla xxx xxx, realizowany w okresie 2014/2015 OGÓLNE INFORMACJE O DZIECKU: 1.xxx xxx ur. Xx.xx.xx, 2.. Urszula Bazyluk.. Wielokrotnie zdarza się, że na pierwszej radzie pedagogicznej, tuż przed rozpoczęciem roku, nauczyciel klasy pierwszej szkoły podstawowej ogólnodostępnej dowiaduje się, że w jego klasie będzie się uczyło słabowidzące dziecko.Dzieci słabowidzące to dzieci, które ze względu na stopień uszkodzenia wzroku stanowią grupę pośrednią między dziećmi normalnie widzącymi a dziećmi niewidomymi (niekiedy wyróżnia się jeszcze dzieci "szczątkowo widzące", Sękowska).. Rozpoznanie wynikające z orzeczenia: autyzm dziecięcy 4.ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA Imię i nazwisko ucznia: xxxxxxxx Numer orzeczenia: xx/xxx/xxxxx z dnia xxxxxxxx.. Zajęcia dodatkowe dla uczniów mających trudności w nauce matematyki Zajęcia grupowe Grudzieo- Czerwiec Edukator 4Uczeń słabowidzący w klasie - wskazówki praktyczne dla nauczycieli.. Jest to skrót nazwy dokumentu, a mianowicie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, opracowywanego dla uczniów niepełnosprawnych, realizujących obowiązek szkolny w oparciu o orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej.dla innych uczniów, b. sprawdzenie pracy może być niekonwencjonalne np., jeśli nauczyciel nie może przeczytać pracy ucznia, może go poprosić, aby uczynił to sam lub przepytać ustnie z tego zakresu materiału, c. można też skłaniać ucznia do pisania drukowanymi literami lub na komputerze;Orzeczenie takie mogą uzyskać uczniowie niesłyszący, słabosłyszący, niewidomi, słabowidzący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz uczniowie niedostosowani społecznie i zagrożeni niedostosowaniem społecznym.Uczniowie słabowidzący U takich dzieci niepełnosprawność w zakresie widzenia oznacza osłabienie wzroku, które nawet ..

Konstrukcja dokumentu, przykłady zaleceń, ewaluacja.

Do programu dodano w postaci .Programu Edukacyjno-Terapeutycznego tzw. IPET.. Podczas opracowywania IPET dla któregokolwiek ucznia niepełnosprawnego (niesłyszących, słabo słyszących, niewidomych, słabo widzących, z niepełnosprawnością rucho-wą, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,Przykładowy IPET dla uczniów szkoły podstawowej z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym Oligofrenopedagogika, Warsztat pracy.. )uszkodzenie słuchu ucha prawego w stopniu głębokim, ucha lewego w stopniu znacznym X Niedostosowanie społeczne .W tej zakładce znajdują się propozycje ćwiczeń, metod, technik, narzędzi oraz inspiracje i pomysły, które można wykorzystać w Indywidualnych Programach Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET) dla uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera, ASD, SPD, dysleksją, ADHD, ADD i zaburzeniami pokrewnymi, w tym również dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.ucznia realizującego podstawę programową kształcenia ogólnego (dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera)(IPET) opracowany przez Zespół w składzie: ..

Zapis z załącznikami został zaproponowany w podanym przykładzie.

Potrzebuje motywacji i zachęty do działania - osiąga wtedy bardzo wysokie wyniki.. Oznaczenie etapu edukacyjnego Oznaczenie klasy .imię i nazwisko ucznia: zakres i sposÓb dostosowania wymagaŃ edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz moŻliwoŚci psychofizycznych ucznia, w szczegÓlnoŚci przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy § 6.1.1 metody wspomagająceZwracając się do ucznia należy mówić spokojnie, w nieco wolniejszym, ale naturalnym tempie, z właściwą intonacją, bez przesadnej artykulacji, naturalna mimika i gestykulacja.. W programie wpisano mocne i słabe strony dziecka, rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, formy i metody pracy z uczniem, działania wspierające rodziców .a) ucznia niepełnosprawnego - działania o charakterze rewalidacyjnym, b) ucznia niedostosowanego społecznie - działania o charakterze resocjalizacyjnym, c) ucznia zagro żonego niedostosowaniem społecznym - działania o charakterze socjoterapeutycznym) Działania rewalidacyjne - przywracanie człowiekowi pełnej sprawno ści.IPET dla ucznia słabowidzącego..

W załączeniu przedstawiam przygotowany Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dla dziecka słabowidzącego.

Numer orzeczenia xx/xx z dnia xx.xx.xx o potrzebie kształcenia specjalnego 3.. Uczeń powinien siedzieć z uczniem zdolnym, który będzie mu pomagał.- odtwarza z pamięci krótkie teksty dla dzieci.. Autor: Urszula Grygier.. Opinia o sytuacji dydaktycznej i wychowawczej dziecka.. Unikać zbędnych ruchów, odwracania się do tablicy i chodzenia po klasie.. IPET dla ucznia słabowidzącego.uczeŃ sŁabowidzĄcy - dostosowanie wymagaŃ U dzieci słabowidzących niepełnosprawność w zakresie widzenia oznacza osłabienie wzroku, które nawet przy użyciu szkieł korekcyjnych wpływa negatywnie na ich osiągnięcia szkolne.Przykładowy IPET dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.. Opublikowano: 25 sierpnia 2015 roku.. Uczniowie słabowidzący są bardzo różnorodną grupą.. Szkoła podstawowa, klasa 5.ARKUSZ POMOCNICZY DO OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA PRZEZ NAUCZYCIELA(zawartej w arkuszu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia) MOTORYKA DUŻAnie ma problemów z utrzymaniem równowagi ciałama problemy z utrzymaniem równowagi ciałama dobrą koordynacja ruchów kończynma słabą koordynację ruchów kończynogólną sprawnością fizyczną nie odbiega od poziomu .Profesor.pl - serwis edukacyjny dla uczniów i nauczycieli..

Podstawowym dokumentem szkolnym dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.

IPET to tajemniczo brzmiący skrót, który być może nic nam od razu nie mówi.. Program powstał w oparciu o orzeczenie wydane przez PP-P.. Jerzmanowice.Imię i nazwisko ucznia Data urodzenia Dane przedszkola grupa Wychowawca Koordynator zespołu Nr orzeczenia Data wystawienie orzeczenia Podstawa opracowania IPET (zaznacz X we właściwym miejscu) Niepełnosprawność (jaka?. Sprawozdanie nauczyciela wspomagającego z pracy dydaktyczno-wychowawczej.. Do programu dodano pełny opis wybranych załączników: dostosowanie programu, dostosowanie wymagań.. Zapis z załącznikami został zaproponowany w podanym przykładzie.. równoczesne kreślenie kolejnych liter występujących po sobie, na przykład w wyrazie; .. Rewalidacja uczniów słabowidzących - scenariusz zajęć .Niniejszy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), uwzględniający zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia został opracowany przez zespół nauczycieli i specjalistów na bazie obowiązujących przepisów prawa, po dokonaniu .IPET Indywidualny Program Edukacyino-Terapeutyczny dla ucznia przedszkola.. Opracowuje go zespół nauczycieli i .1 Przykład: Fundacja Spectrum Liberi INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY (IPET) Uczeń z autyzmem dziecięcym I. METRYCZKA: Imię i nazwisko ucznia Jan Kowalski Rok urodzenia ucznia 2008 Podstawa założenia karty IPET nr i data wydania orzeczenia Nazwa szkoły 107/06/11 Orzeczenie wydano w dniu 12 czerwca 2011 r. Szkoła Podstawowa.. Zmysł wzroku odgrywa u nich nadal dominującą rolę w orientowaniu się w przestrzeni, poznawaniu przedmiotów, ludzi i zjawisk oraz działaniu .ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA Strona 4 z 9 INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY Imię i nazwisko ucznia Chłopiec Data urodzenia XXXXX Dane szkoły X Klasa Wychowawca X Koordynator zespołu X Nr orzeczenia X Data wystawienie orzeczenia X Podstawa opracowania IPET (zaznacz X we właściwym miejscu)Pobierz przykładowy wzór IPET dla ucznia szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkum .. Justyna Cichocka.. Informacje zebrane od rodzica/opiekuna xxxxxxx jest chłopcem energicznym i pogodnym, bardzo dobrze funkcjonuje w grupie rówieśniczej..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt