Charakterystyka postaci klasa vi



3charakterystykę postaci wskaza-nej w temacie UCZEŃ Pisze pracę zachowującą jakikolwiek związek z tema-tem Praca nie ma związku z tema-tem Przedstawienie postacia prezentuje po-stać prezentuje po-stać prezentuje po-stać podaje przynaj-mniej jedną informację o postaci Prezentacja cech zewnętrznycha opisuje cechy zewnętrzneW książce "Dziady cz.III" charakterystyczną postacią jest senator Nowosilcow.. Wynika to z faktu, że często trudno jest opisać kogoś tak, by opis był żywy i ciekawy.. Definicja charakterystyki .. 3 kwietnia (piątek) J. POLSKI.. Pisze czytelnie.. Poprawne nazwanie i opisanie cech charakteru (usposobienia .Tworzymy ją, zestawiając cechy obu postaci wg planu zwyczajnej charakterystyki: 1. z Rufusem, Gotfrydem, Maksencjuszem .Archiwalna aukcja nr: 3900637727, wypracowania - klasa 4,5,6 repetytorium vademecum - Archiwum z AllegroMuszę porównać koleżankę lub kolegę z klasy do Adama Cisowskiego- Głównej postaci książki Kornela .Charakterystyka klasy ( trudności dydaktyczne i wychowawcze): Problemy dydaktyczne: Głównym problemem dydaktycznym w klasie szóstej u niektórych uczniów było : nie wykorzystanie swoich możliwości intelektualnych, brak samodyscypliny, systematycznego utrwalania zdobytych wiadomości i umiejętności na lekcjach , trywialnie mówiąc nie .Charakterystyka postaci jest formą, która może sprawiać pewne trudności..

TEMAT: Charakterystyka postaci.

Własna ocena postaci Plan charakterystyki /11/ Zakończenie (podsumowanie) Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.. Uczniowie rysują postać.. Zgodność pracy z tematem 0 - 1p.. Poprawne nazwanie, opisanie cech charakteru (usposobienia, umysłowości) 0 - 1 p. V.. Porównanie co najmniej trzech cech charakteru opisywanych postaci.. Analizie podlega nie tylko zewnętrzny wygląd prezentowanej osoby (jak w wypadku opisu postaci), lecz również jej sposób zachowania, charakter, intelekt, styl życia i wyznawane poglądy.Kryteria oceny opisu postaci literackiej i rzeczywistej [klasy IV - VI] Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Obecność podstawowych elementów: 1. przedstawienie postaci 2. opis wyglądu zewnętrznego 3.Chodzi do klasy VI „b".. 0 - 1 p. VI.KONSPEKT ZAJĘĆ JĘZYK POLSKI klasa VI Autor: Ewelina Królikowska, Szkoła Podstawowa w Postominie Temat: Poszukiwany, poszukiwana - piszemy charakterystykę (temat zapisany w trakcie lekcji).. CELE: Uczeń: • potrafi zaprezentować postać głównej bohaterki, • posługuje się cytatami charakteryzującymi bohaterkę, • wie jak poprawnie napisać charakterystykę, • zna treść powieści, • wyróżnia cechy pozytywne i negatywne,Bohaterowie „Sposobu na Alcybiadesa", Marcin Ciamciara zwany „Ciamcią" - główny bohater i narrator wydarzeń..

... Redagowanie charakterystyki postaci.

CELE: -uczeń kształci umiejętność pisania charakterystyki-rozwija umiejętności nazywania cech-kształci umiejętność gromadzenia materiału do pracy-pisze poprawnie i estetycznie-uczeń wie, jakie mamy odmiany charakterystyk FORMY PRACY:-praca indywidualna -praca w grupie MATERIAŁY-podręcznik do nauki o języku z .Charakterystyka klasy VI„a" Uczniowie klasy VI„a" tworzą zgrany zespół składający się z sześciu dziewczynek i jedenastu chłopców.. 2.Konspekt lekcji języka polskiego dla klasy VI szkoły podstawowej Temat: „Posiadał on zasłużoną sławę najbystrzejszego chłopca w całej szkole" - próba charakterystyki Adasia Cisowskiego.Kryteria oceny charakterystyki postaci literackiej Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 9)* 1.. Jest wysoki, ma brązowe włosy i oczy, które ciągle płoną jak dwie iskierki.. Dba o układ graficzny (stosuje akapity).. Obejmuje ona drobiazgowe scharakteryzowanie (opis) najczęściej głównego bohatera lektury, filmu lub sztuki, albo ważnych bohaterów pobocznych.- tworzy formy wypowiedzi poznane w klasie VI: list oficjalny, podziękowanie, opis przeżyć wewnętrznych, charakterystyka postaci rzeczywistej, charakterystyka bohatera literackiego, przemówienie, wypowiedź argumentacyjną, notatka biograficzna, przy ich pisaniu popełnia błędy (dopuszczalne 4 ),Czy możecie sobie wyobrazić szkołę, do której uczęszczają postaci znane z baśni?.

Jak poprawnie napisać charakterystykę postaci?

Uczeń: rozpoznaje fikcję literacką; rozróżnia elementy realistyczne i fantastyczne w utworze; zna, wymienia i charakteryzuje bohaterów lektury.Charakterystyka postaci to jedno z częstszych zadań, jakie na lekcjach języka polskiego dostają do napisania uczniowie gimnazjów i szkół średnich.. Jest moją rówieśniczką i najlepszą .KONSPEKT LEKCJI DLA KL.VI CZAS:45 min.. Praca dodana do Archiwum Internetowego Serwisu Oświatowego Awans.net 9 stycznia 2004 r. do góry . Ofiara Aslana (upokorzony,wyśmiany, wydrwiony, związany, pozbawiony grzywy- obnażony)  Zmartwychwstanie (obecny,silny, potężny, świetlisty, mocny, cielesny i duchowy)  Ożywienie posągów na Ker -Paravelu (dający życie, uzdrawiający, ożywiający tchnieniem)Charakterystyka postaci powinna składać się z następujących elementów: 1.. Ogólne cele lekcji: Uczeń: zna pojęcia: charakterystyka, wstęp, rozwinięcie, zakończenieVI.. Przestrzega norm interpunkcyjnych (dopuszczalne trzy błędy).. Opis wyglądu zewnętrznego (również sposobu mówienia, poruszania się) 0 - 1 p. IV.. Przedstawienie postaci - imię i nazwisko - wiek, miejsce zamieszkania - wykształcenie 2.. W szkole średniej charakterystyka pełni najczęściej funkcję pomocniczą w stosunku do innej wypowiedzi, np.Jak napisać charakterystykę ..

Przykładowa charakterystyka /1/ Z Kasią znamy się jak łyse konie.

5.CHARAKTERYSTYKA Kryteria ogólne Kryteria szczegółowe Punktacja .. Klasa 7 Szko a podstawowa .. • zestawienie światopoglądu obu postaci, nazwanie wyznawanych wartości • określenie relacji obu postaci z innymi ludźmi • określenie stosunku innych do obu bohaterów Cechy charakteru - sposób zachowywania się w różnych sytuacjach, ogólne cechy charakteru - usposobienie .VI OCENĘ CELUJĄCĄ: - rozszerza czytelnictwo o lektury nadobowiązkowe - ogląda widowiska teatralne dla dzieci i młodzieży oraz potrafi o nich opowiedzieć kolegom i tym samym zachęcić ich do samodzielnego poszerzania wiedzy - twórczo i samodzielnie rozwija uzdolnienia i zainteresowania - uczestniczy w konkursach literackich, recytatorskich, ortograficznych na etapie szkolnym i pozaszkolnym, osiągając w nich sukcesy - tworzone przez niego formy wypowiedzi są bezbłędne pod .w klasie VI.. Nauczyciel poleca uczniom klasy V wypisać cechy charakteru Ani z Zielonego Wzgórza.. Charakterystyka to forma wypowiedzi ustnej lub pisemnej, która ma na celu przedstawienie cech zewnętrznych i wewnętrznych postaci rzeczywistej, literackiej lub fikcyjnej.. W czasach, kiedy rząd rosyjski prześladował Polaków był on urzędnikiem rosyjskim stanowiącym z rozkazu cara najwyższą władze w Polsce.. Niedługo skończy 13 lat.. Wraz z trójka kolegów uważany jest za najgorszego ucznia i prowodyra wielu błazeństw i występków wobec regulaminu szkoły.Moja Klasa (74638) Nick lub Pseudonim (80212) Problemy (872755) Rozwój Osobisty (205) Sny (45576) .. Był oskarżycielem, sędzią i katem w jednej osobie.charakterystyka całościowa - dokładne ujęcie wszystkich szczegółów dotyczących danej postaci; charakterystyka częściowa - koncentruje się na dokładnym ukazaniu pewnej strony charakteryzowanej postaci, np. moralności.. Cechy wyglądu - budowa, kolor oczu, włosów itp. - sposób poruszania się, mówienia - sposób ubierania się 3.. Opis wyglądu zewnętrznego (sposobu mówienia, poruszania się) 0 - 1p.. Charakterystyka musi być przede wszystkim ciekawa - powinna umożliwiać odbiorcy żywe i plastyczne .Konspekt lekcji języka polskiego dla klasy VI szkoły podstawowej Temat: „Posiadał on zasłużoną sławę najbystrzejszego chłopca w całej szkole" - próba charakterystyki Adasia Cisowskiego.. Temat: Świat baśniowych postaci, stworów i stworków w powieści „Hobbit…" J.R.R.. Wiele osób wpada w pułapkę suchego wyliczania przymiotników - to nie jest właściwa droga.. WSTĘP - krótkie przedstawienie postaci: tutaj podajemy najważniejsze informacje dotyczące charakteryzowanego bohatera, takie jak np.: .Przedstawienie postaci (co najmniej dwie informacje o każdej z nich) 0 - 1 p. III.. Nowosilcow był okrutny i brutalny, pozbawionym wartości moralnych.. Przedstawienie postaci (co najmniej cztery informacje) 0 - 1p.. Uczeń ósmej klasy męskiego liceum im.. Ma dużo przyjaciół, którzy go lubią i szanują.. TEMAT: ,,Jestem takim niespokojnym duchem" - charakterystyka Ani Shirley.. Tolkiena - leksykon Tolkienowskich bohaterów.. Cele lekcji.. John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem - spotkanie z lekturą (5 lekcji) zaczniesz niezwykłą przygodę w świecie fantasy - odwiedzisz m.in. Bilbo BagginsaKlasa VI.. Dobre postaci uczęszczają do klasy Pani Dobrej Wróżki.postaci, którą narysuje w zeszycie..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt