Zasady redagowania pism biurowych prezentacja



Mogą to być gratulacje, podziękowania,Praktyka administracyjna wypracowała różne zasady redagowania pism.. Elementy składowe pism i zasady ich rozmieszczania - marginesy, układy graficzne;-pole nagłówkowe, pole adresata, pole wpływu, pole znaków powoławczych, określenie sprawy, treść pisma, podpisy, zwrot pożegnalny;-wzory pism 4.. Co zrobić, aby taki był?. Sprawdzian postępówOrganizowanie stanowisk pracy w jednostce gospodarczej.. Każde pismo powinno stanowić logiczną i koncepcyjnie zwartą całość.. Cel szkolenia: jest zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z redakcją pism biurowych oraz urzędowych.. Korespondencja biurowa jest bardzo ważną i nieodłączną częścią pracy biurowej.. Wygląd dokumentu: Typowe części pisma urzędowego.. Za pomocą zawartych w pakiecie aplikacji bez trudu przygotujemy dowolne pismo, prezentację, wykonamy kalkulację, tabelę, wykres lub na przykład policzymy budżet domowy.. Funkcje składowe pisma 5.3.. Pytania sprawdzające 4.7.3.. Pytania dotyczące zagadnień: zasad redagowania pism, korespondencji w sprawach osobowych, handlowych, organizacyjno-administracyjnych, rodzaju i form pism, układu pisma i elementów składowych tekstu pisma.. W korespondencji ogromne znaczenie ma pierwsze wraŝenie odbiorcy po otrzymaniu pisma.Temat: Zasady redagowania pism urzędowych.. Plan treści pismaZnacie już zasady redagowania ogłoszenia, zaproszenia i dedykacji..

Zasady redagowania pism służbowych 5.1.

Standardy korespondencji służbowej 5.1.1.. Żadna firma bez pism i dokumentów nie istnieje.Redagowanie pism urzędowych - czy można się tego nauczyć.. W nagłówku pisma umieszcza się: a) tekst .Dokumentacja biurowa.. Zasady korespondencji biurowej - zna podstawowe zasady redagowania pism - zna elementy składowe pisma - zna podstawowe rodzaje pism w korespondencji osobowej i handlowej - potrafi zaadresować ręcznie kopertę - potrafi rozróżnić podstawowe układy graficzne pisma - potrafi stosować zasady redagowania pism - potrafi wskazać elementyKurs: Elementy pracy biurowej w logistyce.. TEST SPRAWDZAJĄCY KLASA II ZASADY REDAGOWANIA PISM.. Powodzenia!I.. KaŜdy pracownik biurowy, niezaleŝnie od zajmowanego stanowiska, redaguje w czasie pracy szereg pism.. Aby profesjonalnie wykonywa prac biurow, naley ledzi zmiany zachodzce w tej dziedzi-nie.Test z techniki biurowej.. 2) Listy grzecznościowe - są to pisma okazjonalne stosowane między instytucjami a osobami prywatnymi.. REDAKCJA PISM BIUROWYCH I URZĘDOWYCH 15 godz. a) Zasady redagowania pism b) Części składowe pism, układ graficzny oraz adresowanie kopert c) Korespondencja wewnętrzna (notatka służbowa, sprawozdanie, protokół, instrukcje i zarządzenie) d) Korespondencja zewnętrzna (CV, list motywacyjny, podanie o pracę, skarga, zażalenie, reklamacja, oferta) e) Korespondencja administracja .Mając na względzie wprowadzenie jednolitej formy redagowania pism w Urzędzie..

Zasady redagowania pism 5.2.

planować pracę własną i zespołu stosować zasady komunikacji interpersonalnej 3 Środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.. W korespondencji urzędowej stosuje się styl urzędowo-kancelaryjny, charakteryzujący się zwięzłością, bezosobowością w aktach ogólnych, posługiwaniem się gotowymi formularzami, ujmowaniem treści w formie punktów .Pracownia techniki biurowej TEMAT : Zasady redagowania pism Pierwsze wrażenia pisma : Zdania proste / nie złożone Jasne sformułowania Zwroty grzecznościowe : Szanowny Panie, Z poważaniem Treść zwięzła w punktach Używanie skrótów : im.. Niezależnie od powodów, spełniają one podstawową funkcję: wspomagają działanie firmy w utrzymaniu płynności operacyjnej.. Materiał nauczania 4.7.2.. Części składowe pism: (c.d.). Obiegu.. Pracuj niezależnie od tego, czy masz połączenie z internetem.. Korespondencja biurowa jest bardzo ważną i nie odłączną częścią pracy biurowej.. Podstawowe reguły przy tworzeniu pism urzędowych.Zasady korespondencji biurowej I.. Treści zawartej w dokumencie.. Ich stosowanie pozwala uniknąć błędów.. Do podstawowych reguł, których należy przestrzegać, należą: - konspekt - przejrzystość, - kompletność, - sugestywność, - zwięzłość, - uprzejmość, - zrozumiałość, - używanie skrótów, - jedna sprawa - jedno pismo, - wyróżnianie fragmentów, - zwracanie .1. ,s.c. ,PKP Uprzejma forma Brak słów obcojęzycznych Pisząc pismo pamiętaj : przejrzystość kompletność sugestywność Przejrzysty układ .Zasady sporządzania pism typowych 7. podjęte uchwały i wnioski - oprócz odnotowania w dyskusji, wpisuje się je w oddzielnym punkcie, bez skrótów i uproszczeń, należy też odnotować sposób podjęcia uchwał i wniosków zaznaczając czy podjęto ją w głosowaniu jawnym czy tajnym Zasady sporządzania pism typowych 8. formuła o .Rodzaje pism: Części składowe pism: Części składowe pism: (c.d.).

Moduł V: Zasady redagowania pism służbowych.

Instrukcja reguluje: zasady obiegu pisma, zasady przyjętego systemu kancelaryjnego, czynności komórki pocztowej przyjmowania i wysyłania pism, tryb przesyłania i doręczania pism wewnątrz .Istotą pism jest przekazywanie wiedzy, informacji lub stanu rzeczy.. Błędy podkreślcie i poprawcie.. Ćwiczenia 4.7.4.. Do tego są gwarancją załatwienia wielu spraw formalno - urzędowych.. 5 System pomocy medycznej w przypadku .2.. Zasady korespondencji biurowej Korespondencja urzędowa to styl, w którym należy redagować korespondencję biurową.. Rodzaje pism służbowychZASADY REDAGOWANIA PISM wyjaśnia pojęcie pismo zatytułowane, rozumieć pojęcie protokół, znać podstawowe rodzaje protokołów, wiedzieć co to jest podaje przykłady pism zatytułowanych, zna rozmieszczenie elementów układu graficznego dla każdego rodzaju pisma, zna rodzaje i budowę protokołów,Utwórz nową prezentację i edytuj ją razem z innymi osobami w tym samym czasie.. Dokumentacja biurowa - obejmuje akta spraw bie żących (obejmuj ąsprawy będące w toku załatwiania, czekaj ące na załatwienie, na uzupełnienie lub wymagaj ące wznowienia), i załatwionych (obejmuj ąsprawy zamkni ęte,Każdy dokument, który wyjdzie spod naszej klawiatury powinien być czytelny, estetyczny oraz zrozumiały..

Zasady formułowania i redagowania pism 4.7.1.

4 Zasady i przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisy ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska.. Edytuj pliki PowerPointa za pomocą Prezentacji.Pakiet biurowy OpenOffice.org 3.3.0 PL o otwartym kodzie źródłowym uchodzi za dobry program oraz oferuje bardzo bogate możliwości.. Zasady ogólne dotyczące redagowania pism urzędowych, zarządzenia kierownika jednostki w sprawie ich podpisywania oraz w sprawie określenia zasad opracowywania i przekazywania do realizacji aktów prawnych Pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, redagując pisma, powinni dbać o to, aby były one sporządzone prawidłowo.Dokument biurowy - to ka żde pismo, notatka, protokół, sprawozdanie, zestawienie liczbowe sporz ądzone w toku pracy biurowej lub otrzymane z zewn ątrz.. Spis treści skryptu: 5.. Sposobu przesyłania dokumentów.. Podział pism w zależności od: Treści.. Forma zbliżona jest do listów prywatnych.. Stopnia pilności sprawy.. Czyli bez nich ani rusz.. Zasady redagowania pism - między innymi: skróty i zwroty grzecznościowe 3.. Stopnia zabezpieczenia tajemnicy.. ( Zwróćcie uwagę na realizację tematu, dostosowanie stylu do sytuacji komunikacyjnej, kompozycję, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną.). Przecież każdy z nas redaguje w czasie pracy, a także poza nią, szereg pism.Wykonywanie prac biurowych 343[01].O1.03 Poradnik dla ucznia Wydawca Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy Radom 2006 .. Poznasz take zasady redagowania i sporzdzania dokumen-tów biurowych (korespondencji, pism handlowych, pism w sprawach osobowych).. Dla pism urzędowych używa się standardowo papieru formatu Aw .. Każdy z nas w swoim życiu wielokrotnie spotkał się z potrzebą napisania pisma do urzędu czy napisaniem reklamacji.3.Podkreśl reguły redagowania pism (może być więcej niż jedna prawidłowa odpowiedź): a.Kompletność b.Bezbłędna pisownia c.Poprawny układ graficzny d.Zwracanie się do adresata 4.Opisz z czego składa się i jakie warunki musi spełniać poprawnie zredagowane pole adresata:Redagowanie pism firmowych i urzędowych Aby pismo nie budziło wątpliwości odnośnie stawianego zagadnienia, to poza odpowiednim układem treści należy zamieścić w dokumencie następujące elementy: wprowadzenie, przedstawienie zagadnienia, uzasadnienie i wnioski.ków technicznych w pracy biurowej.. Każdy pracownik redaguje w czasie pracy szereg pism.2) znać formy pism, które odpowiadają danemu typowi sprawy, 3) znać przyjęte w danej instytucji sformułowania i zwroty, 4) znać zasady redagowania treści pisma.. Przedstawiamy Ci zasady, o których powinieneś pamiętać tworząc profesjonalne pliki w programie Microsoft Word.Poprawne formatowanie jest b ardzo ważne, zwłaszcza w przypadku tworzenia oficjalnych pism.Instrukcja kancelaryjna jest to zbiór przepisów ustalających tryb zasady i normy postępowania regulujące sprawne wykonywanie czynności biurowych.. Przeczytajcie uważnie poniższe teksty i sprawdźcie, czy są poprawne.. Formy..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt