Sprawozdanie z realizacji zajęć rozwijających kompetencje emocjonalnospołeczne



Zachęcam do aktywności.. W wyniku badania psychologiczno-pedagogicznego zalecono prowadzenie zajęć terapeutycznych ,ukierunkowanych na : .. myśli i zachowań oraz wskazywanie zależności między nimi - rozwijanie umiejętności argumentowania przeciw negatywnym myślom .Problemy emocjonalne, społeczne i „trudne" zachowania często przekładają się na kłopoty z nauką.. Agnieszka Janicka .. Natomiast z charakteru tych zajęć wynika, że mogą je prowadzić przede wszystkim szkolni specjaliści czyli pedagog szkolny oraz psycholog szkolny w ramach udzielanej przez siebie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz .Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych Preambuła podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej wskazuje, że „Szkoła ma stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki .W poniższym linku będą umieszczane ćwiczenia i zadania, które uczniowie będą mogli realizować w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.. Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dn. 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE).Kompetencja ta jest kształtowana poprzez realizację wszystkich obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego..

a także dzięki nowej formie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.

Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 4. e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, które organizuje się dla dzieci/ uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu .M.. Niepodważalnie są one zatem istotnym predyktorem przyszłych sukcesów życiowych zarówno na płaszczyźnie osobistej jak i zawodowej.Zdolność uświadamiaZajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne przeznaczone są dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym (w relacjach rówieśniczych, jak i w kontaktach z osobami dorosłymi) np. agresja, nieśmiałość..

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - organizuje się je dla uczniów mających trudności w nawiązywaniu satysfakcjonujących relacji w grupie rówieśniczej i prawidłowej komunikacji z rówieśnikami, nauczycielami i innymi dorosłymi, prezentujących zachowania utrudniające realizację zdań rozwojowych odpowiednich dla danego etapu rozwoju dziecka.Sprawozdanie z realizacji zajęć rozwijających kompetencje kluczowe - warsztaty kompetencji społecznych prowadzonych w Szkole Podstawowej im..

Rozmowa swobodna i kierowana na temat emocji.Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne .

Cele ogólne: rozwijanie osobowości uczniów, budowanie wiary we własne siły, poczucia własnej wartości, ujawnianie uczuć jakie towarzyszą określonym sytuacjom, umiejętność uważnego słuchania, umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach,Może poznać specyfikę: zajęć rozwijających umiejętność uczenia się, zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, zindywidualizowanej ścieżki kształcenia oraz realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu.Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba prowadząca zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?. Czas trwania: 60 minut.. Wprowadzenie do tematu - pokaz krótkiego filmu na temat uczuć i emocji.. Przebieg zajęć.. (red.), Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Kraków: Impuls, s. 127-142.. Zaburzenia w funkcjonowaniu młodzieży dotyczą głównie relacji z otoczeniem: rówieśnikami i dorosłymi.. Podczas wszelkich zajęć dzieci kształtują umiejętność obserwacji i wyciągania wniosków z własnych działań prowadzonych w przedszkolu, uczą się konkretnych zachowań i reakcji..

Przypomnienie zasad obowiązujących podczas zajęć.

Aktualizacja: 01.04.2020 r. 02.04.2020 r.Określono osiem kompetencji kluczowych, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia: 1. porozumiewanie się w języku ojczystym; 2. porozumiewanie się w językach obcych; 3. kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-Powyższe zajęcia może prowadzić pedagog lub psycholog.. Nazwa programu: „W krainie emocji" Adresaci: dzieci w wieku 3-6 lat Czas realizacji: 4 lata Wstępetykiety z nazwami emocji, historyjki obrazkowe, karty emocji, laptop, kartki białe, kredki, mazaki.. Życzę dużo zdrowia i spokoju.. Celem zajęć jest zmniejszenie poziomu zaburzeń zachowania u dzieci.Z powodzeniem wykorzystać je można w pracy terapeuty, psychologa i pedagoga czy podczas zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.. z 2017 r., poz. 1591 dotyczy zajęć prowadzonych przez każdego .d) zajęcia logopedyczne, które organizuje się dla dzieci/ uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych.. ZajęciaOpublikowane 26 września 2019 0 By sylwiaiwan Przykładowe sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych Napisane w Przykładowe sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych Tagged ##opis, #rewalidacja, #sprawozdanie, ocenaZajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne przeznaczone są głównie dla uczniów posiadających opinię wskazującą na potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, a ponadto dla uczniów mających trudności: w relacjach z innymi ludźmi m.in.:Program rozwijania inteligencji emocjonalnej u dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat) Samorządowe Przedszkole nr 41 w Krakowie .. Szkoła opracowując Program wychowawczo-profilaktyczny opiera się, w tym zakresie, na wskazaniach wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz na wynikach rozpoznania potrzeb wychowawczych i środowiskowych danej społecznościO zajęciach.. Mogą być także cenną pomocą dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, którzy chcą stymulować inteligencję emocjonalną swoich podopiecznych.Program zajęć socjoterapeutycznych - rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne jest jedną z form pomocy psychologiczno - pedagogicznej adresowaną do młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym.. W ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne rozwijane są następujące obszary: samodzielność, samoświadomość - budowanie adekwatnego obrazu własnej osoby (mocne i słabe strony, akceptacja swojej .Rozwój emocjonalno-społeczny Wykorzystaj gotowe karty pracy na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.Korzystaj z kart na zajęciach w przedszkolu, szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej - aby znaleźć materiały na odpowiedni poziom edukacyjny, skorzystaj z poniższych filtrów.Wysokie kompetencje emocjonalno-społeczne mają istotny wpływ na kształtowanie się poczucia wartości oraz umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt