Praca z uczniem zdolnym prezentacja



W procesie uczenia si ę ucznia zdolnego musi współpracowa ć ze szkoł ą dom rodzinny.. Podstawowym zadaniem procesu diagnostycznego w środowisku dzieci zdolnych jest: wczesne zidentyfikowanie potencjału dziecka, szerokie ujęcie diagnozowanych zdolności, wystandaryzowany sposób pomiaru, wielowymiarowy pomiar.Publikacja powstała w ramach projektu „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym" Autorzy: Marcin Braun Maria Mach Recenzent: Małgorzata Jabłonowska Projekt graficzny: Agencja Reklamowa FORMS GROUP Nakład: 31 500 egz.. Indywidualizacja pracy zarówno z uczniem mającym trudności w nauce jak i z uczniem zdolnym wpływa dobrze na stosunki interpersonalne, ale też na rozwój .7.. Praca z uczniem zdolnym przyniosła sukces w Międzynarodowym Konkursie - Spotkania z Europą Wschodnią; Nagroda Specjalna za projekt „Bajkowo" dla 4 uczniów w wysokości 300 euro.. Zdaniem T. Lewowickiego42 za ucznia zdolnego można uznać takiego, który posiada co najmniej jedną z czterech wymienionych cech:Wiedzy - „Omnibus".. Uczestnicząc na zajęcia indywidualne, może on nabyć ponadprzedmiotowe umiejętności i pogłębić twórczy rozwój własny, na który należy zwrócić szczególną uwagę.Praca grupowa pozwala na łatwiejszą integracje klasową.. Praca z uczniem słabym w ramach przedmiotów ogólnokształcących ..

Praca z uczniem zdolnym.

zadanie Formy realizacji wychowawcy Osoby odpowiedzialne termin 1.. .Celem konferencji było poszerzenie wiedzy uczestników na temat identyfikacji i wspierania uczniów zdolnych oraz wymiana dobrych praktyk i przedstawienie modelowych działań w obszarze pracy z uczniem zdolnym.. Do udziału w konferencji zaproszono nauczycieli, trenerów, instruktorów, wychowawców i wszystkich tych dla których praca z dziećmi i młodzieżą, odkrywanie i rozwijanie ich .. Jest to zdolność rozpoznawania zdolności."1.. Uczeń zdolny jest instrumentem w rękach nauczyciela, w który stara się włożyć jak najwięcej wiedzy i informacji.Opis i analiza przypadku pracy z uczniem zdolnym 1.. Ucze zdolny te ma prawo do szczeg lnej pomocy z e strony szko y i nauczycieli.. Pozwala uczniom rozwijać umiejętność podejmowania własnych decyzji z uwzględnieniem innych opinii i zdań.. Więcej informacji na temat pracy edukacyjnej z uczniem zdolnym można znaleźć na stronieProgram pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zespół Szkół Publicznych w Czerniejewie rok szkolny 2013/2014 Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem .. potrzebach edukacyjnych znajdą się również uczniowie wybitnie zdolni, uczniowie z trudnościamiIndywidualizacja pracy z uczniem zdolnym Poza lekcjami: indywidualne spotkania z uczniem w celu planowania dodatkowej pracy organizowanie kół zainteresowań powierzanie przygotowywania materiałów na zajęcia z różnych źródeł projektowanie i wykonywanie pomocy dydaktycznych, np. prezentacji redagowanie szkolnej gazety, strony internetowejKrupa B., (2012) Program pracy z uczniem zdolnym strona 4z13..

W ramachPraca z uczniem zdolnym c.d.

DOBRE PRAKTYKI Z UCZNIEM ZDOLNYM.. • Unikaj proszenia zdolnych uczniów o to, aby ciężej pracowali tylko dlatego że rozpoznano u nich wybitne umiejętności.. Podstawa programowa z przedmiotu/przedmiotów punktem wyjścia do stworzenia programu 2.. Uczeń zdolny to nie ideał, ma prawo mylić się i nie radzić sobie w różnych sytuacjach.. zapoznanie się z osiągnięciami uczniów na niższych poziomach nauki, rozmowy z rodzicami uczniów uzdolnionych, analiza opinii PPP., obserwacja uczniów na lekcji,Systemowe wsparcie szkoły w pracy z uczniem zdolnym odpowiedzią na konieczność tworzenia środowiska sprzyjającego rozwojowi uczniów zdolnych ODPOWIEDŹ NA WYZWANIA.. Identyfikacja problemu Prawidłowo realizowane działania pedagogiczne, które mające w efekcie doprowadzić do spełniania nadziei pokładanych w zindywidualizowanym kształceniu dzieci muszą być poparte umiejętnością rozpoznawania przez nauczyciela intelektualnych możliwości uczniów i stosowanie takich sposobów dydaktycznych .Bez wątpienia uczeń słaby jest podmiotem równie wartościowym co uczeń zdolny, a jedynie wymagającym od nas większej uwagi..

Istnieje szereg metod opracowanych z myślą o uczniu zdolnym.

FORMY PRACY Z UCZNIEM.. Coraz częściej pojawiają się nauczyciele, którzy wprowadzają je w życie, stwarzając dla zdolnych dzieci dogodne warunki do wszechstronnego rozwoju.. metod uczenia się), łatwość skupienia się przez dłuższy czas na danym zagadnieniu, szybkie tempo uczenia się, umiejętności dydaktyczne przejawiające się w interesującym, logicznym, zrozumiałym przez kolegów przekazie wiadomości, umiejętności organizacyjne .Praca z uczniem zdolnym „ Istnieje coś bardziej niespotykanego, coś o wiele lepszego niż zdolności.. Identyfikacja uzdolnień.. IDENTYFIKACJA UCZNIA ZDOLNEGO.. Dzia-łania nastawione są na: szybszy rozwój uczniów zdolnych, wyposażenie ich w większy zakres wiedzy, umożliwienie im uzyskania wiedzy o wyż- szym poziomie trudności, rozwijanie myślenia twórczego i oryginalności.. SPE JALNE POTRZE Y EDUKAYJNE UZNIÓW ZDOLNYH.. Uczniowie radzą sobie z takimi .Diagnoza ucznia zdolnego stanowi jedno z ważnych zagadnień w edukacji.. Uczniowie zdolni otrzymują trudniejsze .Praca z uczniem zdolnym jest nie mniej wa na ni praca z uczniem posiadaj cym orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej.. Uczeń zdolny to nie omnibus, który od świtu do nocy będzie się uczył z jednakowym zapałem..

ROLA PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ.W ogólnych założeniach szkolna praca z uczniem zdolnym ma na celu dalsze rozwijanie jego zdolności.

Pozyskiwanie środków finansowych na realizację projektów, programów, ciekawych zajęć.. W szkole zorganizowano wystawy prac dzieci.. Uczeń jest uznawany za zdolnego jeśli posiada wysokie zdolności ogólne, uzdolnienia kierunkowe, predyspozycje twórcze oraz charakteryzuje się wysokim zaangażowaniem zada-niowym41.. Program przeznaczony jest dla uczniów zdolnych , którzy są zainteresowani rozszerzeniem swojej wiedzy z zakresu fizyki i astronomii , a także chcą brać udział w konkursach .Udział w konkursach wytwarza pewną odporność na stres i sprawia, że osoby te lepiej radzą sobie w trakcie .Praca z uczniem zdolnym jest trudną i absorbującą płaszczyzną działalności w procesie dydaktycznym, ale jednocześnie pasjonującą, stawiającą nauczycielowi pewne wyzwanie.. Rodzice powinni opiekowa ć si ę prac ą samokształceniow ą ucznia, motywowa ć go do pracy, z pełn ą życzliwo ści ą aprobowa ć jego wysiłek i docenia ć post ępy.2.Opis i analiza programu pracy z uczniem zdolnym .. Rodzice powinni opiekować się pracą samokształceniową ucznia, motywować go do pracy, z pełną życzliwością aprobować jego wysiłek i doceniać postępy.w zakresie doskonalenia pracy z uczniem zdolnym.. Indywidualny program nauczania 1.. ISBN 978-83-62360-17-8- opracowanie programu pracy z uczniem zdolnym przez indywidulnego opiekuna ucznia; - indywidualizacja pracy na lekcji (różnicowanie i rozszerzanie treści nauczania, opracowywanie dodatkowych zajęć, wykraczających poza program, prace długoterminowe, przygotowywanie przez uczniów prezentacji, zwiększanie wymagań nauczyciela co do .G.. uczeń niedosłyszący powinien siedzieć w ławce ze zdolnym uczniem, zrównoważonym emocjonalnie, który chętnie dodatkowo będzie pomagał mu np. szybciej otworzy książkę, wskaże ćwiczenie, pozwoli przepisać notatkę z zeszytu itp.PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW - - METODY PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM Program ten ma na celu ugruntowanie i poszerzenie wiedzy i umiejętności u ucznia zdolnego.. Stymulowanie samokształcenie, inspirowanie do pracy własnej, np. czytania literatury obcojęzycznej, udziału w projektach i pracach badawczych.. Uczy więc negocjacji.. Wspólne rozwiązywanie zadań tekstowych - metoda mająca duży wpływ na rozwój uczniów zdolnych.. W procesie uczenia się ucznia zdolnego musi współpracować ze szkołą dom rodzinny.. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach realizowana jest głównie w formie pracy indywidualnej.Przykładowe techniki pracy z uczniem zdolnym: Technika tzw. ośrodków tematycznych - polega na uchwyceniu pewnych związków otaczającej rzeczywistości i na wykazaniu korelacji rzeczy i zjawisk..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt