Omów wpływ etapów podróży kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohatera



Pamiętnikarz jako narrator i bohater swojego dzieła.. Zbyszek zgadza się na takie rozwiązanie, bo w ten sposób unika konsekwencji swych czynów.. Na postawę życiową bohatera miały wpływ przede wszystkim współczesne wydarzenia historyczne, między innymi ogarniające Polskę powstanie listopadowe.• wypowiada się na temat życia i twórczości George'a Byrona • wypowiada się na temat wydarzeń historycznych, które miały wpływ na kształtowanie się nowej epoki • przedstawia postać Napoleona i jego wpływ na kształtowanie się nowej epoki • opisuje specyfikę życia codziennego w romantyzmie • charakteryzuje zjawisko• wypowiada się na temat fundamentalnej roli starożytności klasycznej w historii kultury europejskiej • wyjaśnia, kim był Perykles i odnosi tę postać do złotego wieku w kulturze greckiej • przedstawia znaczenie prawa rzymskiego dla rozwoju późniejszych kodyfikacji prawnychOmów wpływ domu rodzinnego na kształtowanie się postaw moralnych wybranych bohaterów literackich.. Dopiero , gdy Kordian zostaje odrzucony przez ukochaną kobietę i rezygnuje z samobójstwa wyrusza w podróż, by poznać odpowiedź na pytanie, kim tak naprawdę jest.• omawia wpływ etapów podróży Kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohatera • przedstawia koncepcję bohatera romantycznego zaprezentowaną w Kordianie • interpretuje rolę Strachu i Imaginacji na podstawie analizy fragmentu sceny V aktu IIIOkazuje się, iż dama zainteresowana jest Kordianem głównie ze względu na drogocenne prezenty, jakich jej nie szczędzi..

Celam jego podróży było poznanie i ocenienie świata oraz siebie samego.

Na chwilę zmienia zdanie, kiedy mówi on o złotych podkowach rumaka, na którym opuści zamieszkiwaną przez nich okolicę, by umknąć wierzycielom.• omawia wpływ etapów podróży Kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohatera • przedstawia koncepcję bohatera romantycznego zaprezentowaną w Kordianie • interpretuje rolę Strachu i Imaginacji na podstawie analizy fragmentu sceny V aktu IIIromantycznego na podstawie Kordiana wygłoszonego na górze Mont Blanc • analizuje Przygotowanie w kontekście historii powstania listopadowego • omawia wpływ etapów podróży Kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohatera • przedstawia koncepcję bohatera romantycznego zaprezentowaną w Kordianie • porównuje winkelriedyzm .. ], Kordian • podaje najważniejsze wydarzenia w biografii Juliusza Słowackiego • wymienia i charakteryzuje omawiane utwory poety • wskazuje kluczowe tematy i motywy w twórczości Słowackiego • omawia znaczenie twórczości Juliusza Słowackiego w rozwoju literatury polskiej • wypowiada się na temat poglądów poety o Polsce i .bohatera w postaci Kordiana • wyjaśnia znaczenie opowieści Grzegorza • przytacza argumenty przeciwników oraz zwolenników zamachu na cara • wymienia cechy dramatu romantycznego na podstawie Kordiana powstania listopadowego • omawia wpływ etapów podróży Kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohaterajego wpływ na kształtowanie się nowej epoki • opisuje specyfikę życia codziennego w romantyzmie • charakteryzuje zjawisko dandyzmu Filozofia w epoce ducha • wyjaśnia pojęcia subiektywizm, idealizm, teza, antyteza, synteza • wskazuje filozofa, którego poglądy są reprezentatywne dla epoki • wyjaśniaKordiana na decyzję spiskowych w kontekście jego monologu wygłoszonego na górze Mont Blanc • analizuje Przygotowanie w kontekście historii powstania listopadowego • omawia wpływ etapów podróży Kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohatera • przedstawia koncepcję bohatera romantycznego zaprezentowaną w Kordianie .Kordiana na decyzję spiskowych w kontekście jego monologu wygłoszonego na górze Mont Blanc • analizuje Przygotowanie w kontekście historii powstania listopadowego • omawia wpływ etapów podróży Kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohatera • interpretuje rolę Strachu i Imaginacji na podstawie analizy fragmentu sceny V .• wypowiada się na temat życia i twórczości George'a Byrona • wypowiada się na temat wydarzeń historycznych, które miały wpływ na kształtowanie się nowej epoki • przedstawia postać Napoleona i jego wpływ na kształtowanie się nowej epoki • opisuje specyfikę życia codziennego w romantyzmie • charakteryzuje zjawisko1 Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny Ponad słowami klasa 2 część 1 Kl II LO Numer i temat lekcji Wymagania konieczne (ocena dopuszczająca) Wymagania podstawowe (ocena dostateczna) Wymagania rozszerzające (ocena dobra) Wymagania dopełniające (ocena bardzo dobra) Wymagania wykraczające (ocena celująca) 1. i 2..

Gdy dowiaduje się, że przegrał on diamenty, kochanka odrzuca bohatera.

Dulska była niedobrą żoną, gdyż nie szanowała męża, nie .zapewnić dobre oświetlenie klasy oraz miejsce dla ucznia w pierwszej ławce w rzędzie od okna.. Sięgano do kultury ludowej pozostając w opozycji do kultury dworskiej.. Na skutek tego wykształciła się kultura mieszczańska, która miała decydujący wpływ na kulturę całego XIX wieku.• omawia wpływ etapów podróży Kordiana na kształtowanie się światopoglądu bohatera • przedstawia koncepcję bohatera romantycznego zaprezentowaną w Kordianie • interpretuje rolę Strachu i Imaginacji na podstawie analizy fragmentu sceny V aktu III • analizuje sposób tworzenia napięcia w prezentowanej scenieKorzystny i destrukcyjny wpływ rodziny na postępowanie bohatera.. Bohater ofiaruje zasiadającemu na tronie duchownemu cenną relikwię, jaką jest polska ziemia, lecz nie zostaje ona przyjęta.. Romantyzm wprowadzenie do epoki 3.1 Wymagania edukacyjne z języka polskiego dla klasy drugiej Technikum Geodezyjnego Numer i temat lekcji Wymagania konieczne (ocena dopuszczająca) Wymagania podstawowe (ocena dostateczna) Wymagania rozszerzające (ocena dobra) Wymagania dopełniające (ocena bardzo dobra) Uczeń: Uczeń potrafi to, co na ocenę dopuszczającą oraz: Uczeń potrafi to, co na ocenę dostateczną oraz: Uczeń .a) przemiana Kordiana, bohatera utworu J. Słowackiego (Przemiana Kordiana - bohatera utowu J. Słowackiego wydaje się być najbardziej odpowiednią do tematu prezentacji, jednak to własnie w tej przemiania osobowość i charakter bohatera prawie nie ulegają zmianie, zmienia się natomiast cel życia - mający genezę w sytuacji .Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny − Ponad słowami klasa 2 część 1 Prezentowane wymagania edukacyjne są zintegrowane z planem wynikowym autorstwa Magdaleny Lotterhoff, będącego propozycją realizacji materiału zawartego w podręczniku Ponad słowami w pierwszym semestrze klasy 2..

... Z kolei brak zrozumienia, z jakim spotyka się Kordian, zdaje się po części przybliżać sytuację ludzi ...Motyw podróży w dramacie Juliusza Słowackiego pt.: „ Kordian" jest bardzo istotny.

Oryginalność, nieprzeciętność, indywidualizm w zderzeniu z rzeczywistością.. Rozważ zagadnienie w odniesieniu do wybranych tekstów literackich .. aby służąca zniknęła z życia jej syna.. Podczas wizyty w kolejnych krajach Europy buduje się światopogląd Kordiana, bohater uczy się życia.. W bohaterze dokonuje się wewnętrzna .Etapy wędrówki głównego bohatera są następujące: wyjazd z miejsc rodzinnych,pobyt w Londynie (James Park,skała Szekspira),pobyt w Rzymie )willa włoska), pobyt w Watykanie (wizyta u Papieża) oraz pobyt ma Mont Blanc.. Podróże Kordiana - opis, etapy, znaczenie - motyw wędrówki w „Kordianie" Słowackiego .. Pierwszym miejscem,w którym się zatrzymał był Londyn.To tam po raz pierwszy jego marzenia .Kordian w swym działaniu nie może liczyć nawet na papieża, który proponuje aby Polacy poddali się woli cara.. Wędrówka Kordiana rozpoczyna się od 1828 roku.. Bohatera odnajdujemy w parku w pobliżu pałacu św. Jakuba.W postawie bohatera można odnależć oznaki tak zwanej choroby wieku, charakteryzującej się poczuciem bezsensu życia, bezcelowości wszelkich aktywnych działań, uczuciem nudy i pustki egzystencjalnej co prowadzi Kordiana do .2.Zaprezentuje etapy podróży Kordiana i omów ich wpływ na kształtowanie się światopoglądu bohatera (akt II .Etapy wędrówki głównego bohatera są następujące: wyjazd z miejsc rodzinnych,pobyt w Londynie (James Park,skała Szekspira),pobyt w Rzymie )willa włoska), pobyt w Watykanie (wizyta u Papieża) oraz pobyt ma Mont Blanc..

Uczeń będąc blisko nauczyciela (od 0,5 do 1.5 m), którego twarz jest dobrze o• „Kordian", Juliusz Słowacki - autor opisał dorastanie piętnastoletniego młodzieńca, kształtowanie się jego poglądów, poszukiwanie miejsca w świecie.

Celam jego podróży było poznanie i ocenienie świata oraz siebie samego.. Czuje się osamotniony, ale jednocześnie odpowiedzialny za rodaków..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt