Sprawozdanie z realizacji podstawy programowej 2017



Sprawozdanie z realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2017/2018 oraz wnioski z nadzoru pedagogicznego.. Istotne jest nie tylko dostosowanie jej do obowiązujących regulacji prawnych, ale także uwzględnienie wniosków z nadzoru pedagogicznego prowadzonego w roku ubiegłym.Ważne jest także, aby została opracowana z uwzględnieniem warunków i sposobów pracy .Monitorowanie wdrażania i realizacji podstawy programowej stanowi element nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola.. To jest bardziej niż pewne, że dokumentacji w naszej pracy nie brak.7.sprawozdanie z realizacji zadań przedmiotowych doc. 8.sprawozdanie z realizacji zajęć pozalekcyjnych (art.42) doc. 9.sprawozadnie z realizacji zajeć pozalekcyjnych w roku szkolnym doc. 10.ocena efektów kształcenia okreslonych w podstawie programowej z przedmiotu doc. 11.arkusz analizy własnej .Szanowni Państwo!. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego nakazuje dyrektorowi przedszkola m.in. ewaluację wewnętrzną oraz kontrolę przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej .Procedury monitorowania realizacji podstawy programowej.. 27,60% 72,40% Wnioski wynikające z realizacji podstawy programowej: 1.38,60% dzieci nie przestrzega reguł i zasad ustalonych w grupie, wymaga kontroli i powtarzania poleceń nauczyciela, nie radzi sobie w sytuacjach życiowych i nie przewiduje skutków swoich zachowań spowodowane jest to .Monitorowanie realizacji podstawy programowej - przykładowe narzędzia..

Sprawozdanie z realizacji nowej podstawy programowej.

TREŚCI NAUCZANIA ZAWARTE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie 1.ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły .Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I .Sprawozdanie z pracy zdalnej - a po co to komu?.

Realizacja podstawy programowej.

Data publikacji: 3 kwietnia 2019 r. Poleć znajomemu.. (więcej…) Sprawozdania dydaktyczne.. Wanda Pakulniewicz.. English Class wprowadza wszystkie formy pisemne, które, zgodnie z nową podstawą programową, uczeń powinien umieć zrozumieć lub stworzyć.Są wśród nich: wpis na blogu, historyjka, pocztówka, tekst narracyjny, wiadomość / SMS.. Zapraszam do zapoznania się z dokumentem regulującym nauczanie religii w szkole od 1 września 2017 r. "Uchwała Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z dnia 14 lutego 2017 roku w sprawie obowiązywania <<Podstawy programowej Kościoła katolickiego w Polsce>>" wskazuje na aktualność realizowanej do tej pory podstawy programowej oraz programów .Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy ..

Szkoła posiada bazę dostosowaną do realizacji nowej podstawy programowej.

Dyrektorzy wypełniają zamieszczoną tam ankietę monitorowania (poniżej zamieszczona wersja tekstowa).Cele kształcenia, treści nauczania, zalecane warunki i sposób realizacji zajęć z etyki zostały określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym .Potrafią bezpiecznie zorganizować sobie czas podczas zabaw w sali przedszkolnej PAJACYK w .Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z .. Dobierają je w zależności od .Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.. Seria uczy tworzenia wypowiedzi pisemnej metodą "krok po kroku", prowadząc uczniów stopniowo przez kolejne etapy i .Wyniki i wnioski ze sprawowania nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2016/2017.. Dzieci pracowały na kartach pracy zgodnie z podstawą programową.. Wymagania wynikające z podstawy programowej sygnalizują na kartach hospitacji i z praktycznych obserwacji wynika, że są one realizowane.W roku szkolnym 2017/2018 została przeprowadzona ewaluacja wewnętrzna, której celem było ustalenie, czy uczniowie nabywają w szkole ..

W klasie I zrealizowano 35 jednostek lekcyjnych w ramach podstawy programowej 7.

pracują z wykorzystaniem zalecanych sposobów i warunków realizacji podstawy programowej.. SPRAWOZDANIE Z PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ Z I .zgodnym z podstawą programową.. Podstawa programowa z geografii została zrealizowana.. Szczegóły Kategoria: Monitorowanie realizacji podstawy programowej Opublikowano: środa, 15, listopad 2017 14:03 Artur Makowski Odsłony: 13391z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły .Praca dydaktyczno-wychowawcza w grupie dzieci obejmowała realizację treści zawartych w programie wychowania przedszkolnego „Plac zabaw" wyd.. Odpowiednie zaplanowanie działań związanych z monitorowaniem pozwala na uzyskanie szeregu informacji, które zostaną wykorzystane w ramach ewaluacji wewnętrznej, kontroli i wspomagania nauczycieli w podnoszeniu jakości pracy placówki.Wszystkie obowiązujące formy pisemne.. W świetle rozporządzenia MEN z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego przez „monitorowanie" należy rozumieć, m.in. działania dyrektora szkoły (placówki) obejmujące .6.. Metody badawcze Ankiety skierowane do nauczycieli.. Realizacja dodatkowych czynności: - prace w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej szkoły - prace w zespole ds. regulaminu rad pedagogicznych 8.Procedura monitorowania podstawy programowej, aby była skuteczna, powinna być corocznie aktualizowana przed rozpoczęciem zajęć.. Sprawozdanie powstało na podstawie: sprawozdania wychowawców klas, raportu z przeprowadzonych badań ewaluacyjnych, diagnozy pedagoga, sprawozdania z przeprowadzonych kontroli, sprawozdania z realizacji planu doskonalenia nauczycieli, arkuszy obserwacjiMonitorowanie realizacji treści z podstawy programowej - m.in. poprzez odniesienie się do wymagań ogólnych, szczegółowych i treści nauczania zawartych w podstawie programowej, a także uwzględnienie stopnia dostosowania tych treści do możliwości edukacyjnych uczniów, m.in. przystępności, stopniowania trudności, a także analizy .W dniu 24 maja 2019 r. rozpoczęło się monitorowanie realizacji podstawy programowej w roku szkolnym 2018/2019.. Wcale się nie cieszę, że w pedagogicznej rzeczywistości zjawił się nowy dokument.. Analiza dokumentów.Z arkuszy monitoringu realizacji podstawy programowej wynika, że nauczyciele w pełni realizują podstawę programową, co do ilości wymaganych godzin oraz co do treści podstawy dla danego przedmiotu..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt